Varför ställa ut och delta som partner eller utställare?
Köpstarka besökare vill träffa dig, under mässan genomförs över 50.000 kvalitativa kundmöten.
Gör fler affärer
på kortare tid
På Stockholm Tech Show exponeras du och ditt företag inför tusentals potentiella kunder samtidigt som du positionerar dig som en innovativ expert som leder utvecklingen av framtidens Hi-Tech. Undersökningar visar att varje besökare genomför i snitt 14 kvalificerade möten under mässan som leder till nya affärer och inköp.
Som utställare tar du del av de 50.000 kundmöten som genomförs under två dagar. Delta som utställare, partner eller sponsor och träffa samhällsutvecklare, politiker, investerare, affärsutvecklare, IT-avdelningar och tech-innovatörer. Det är här dina nuvarande och framtida kunder, partners och samarbeten finns!
Besöksstatistik 2023
78% av besökarna beslutar eller påverkar inköp
75% av besökarna tar ett aktivt köpbeslut på mässan
52% av besökarna köper in produkter/tjänster för över 500K
95% av besökarna är nöjda/mycket nöjda med sin upplevelse
92% av besökarna besöker mässan nästa gång
66% av besökarna är i ledande positioner
23% av besökarna arbetar på C-levelnivå
97% av besökarna kommer för att ta del av nya innovationer
72% av besökarna söker beslutsunderlag för upphandling
+ 3993
Besökare
+ 1000
Deltagare
+ 250
Utställare
86% av besökarna uppgav att de är intresserade av att besöka mässan när den arrangeras nästa gång.
69% av besökarna uppgav att de under den närmaste tiden kommer att se över upphandling för de produkter/tjänster som visats på mässan.
80% av besökarna beslutar eller påverkar inköp/upphandling.
85% av besökarna innehar yrkesrollen chef eller ledare.
Därför ska du ställa ut
eller delta som partner
Ansikte mot ansikte
Ansikte mot ansikte har visat sig vara det överlägset mest effektiva sättet att sälja produkter och tjänster. Varje utställare och partner genomför i snitt 80 kundmöten, under två intensiva dagar träffar du lika många kunder som det normalt tar flera månader att träffa.
Maxa din exponering
Maximera din exponering, genom att ställa ut får ni stor och synlig exponering på mässan. Ni kommer dessutom också dra nytta av Stockholm Tech Shows omfattande marknadsföringskampanj före, under och efter mässan.
Besökarna
Här träffar du högkvalitativa besökare, beslutsfattare som det normalt inte går att boka möten med, de viktigaste inköparna kommer till mötesplatsen.
Tydlig ROI
Tydlig ROI för företagen som ställer ut, hela 78 % av besökarna köper produkter och tjänster från utställarna de träffat på mässan inom tre månader. Vi kallar det för det omvända säljbesöket, heta leads kommer till er.
Mer än bara mässa
Mötesplatsen är både en mässa och konferens. Konferens har otroligt mycket att erbjuda som man inte vill missa. Över 200 talare, branschseminarier och paneldiskussioner och en mängd aktiviteter och inspiration.
Nätverka
Nätverka med din bransch och möt företag som letar efter de produkter och tjänster du erbjuder. Under dagarna arrangeras mingel, nätverksträffar, paneldiskussioner och mycket mer, som tillsammans skapar en dynamisk mötesplats för framtidens teknologi.